znajdź słowa:  w kategorii:  jak szukać? nazapki

Lista odpowiedzi

RSS - poradnia Zasubskrybuj nowości przez RSS (co to jest?)

wpisy 1 - 1 z 1 znalezionych

  • 23.11.2011

    list do urzędu

    Szanowni Eksperci,
    w jaki sposób należy zaadresować list do urzędu, jeżeli chcemy, by trafił on do konkretnej osoby. Gdzie należy wpisać i w jaki sposób (Sz.P., W.P.?) imię i nazwisko adresata. Na przykład:
    Urząd Marszałkowski
    (Sz.P./W.P.)? Beata Nowak
    ul. XY
    00-300 Poznań
    A może należy zastosować archaiczny chyba już zwrot: do rąk Pani...? A jeśli tak, to w którym miejscu (po adresie czy pomiędzy nazwą a ulicą)?
    Dziękuję za wskazówki
    Pozdrawiam
    Tomasz
    Listy kierowane do konkretnych osób zatrudnionych w instytucjach adresujemy, rozpoczynając od imienia i nazwiska adresata. Na przykład:
    Sz. Pani
    Beata Nowak
    Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego
    [ulica z numerem]
    [Poznań z kodem pocztowym]
    Archaicznego dziś wyrażenia Do rąk własnych nie stosuje się. Można natomiast po nazwisku podać nazwę jednostki organizacyjnej, w której zatrudniona jest adresatka.
    Są firmy, które proszą o umieszczanie na kopercie nazwy jednostki organizacyjnej, np. Dział Obsługi Klienta, poniżej adresu. Wówczas imię i nazwisko adresatki można podać po nazwie tej jednostki.

    Małgorzata Marcjanik, prof., Uniwersytet Warszawski

 



Copyright © 1997-2014 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88